Tilaaminen ja maksaminen
- Mitä maksutapoja voin käyttää verkkokaupassanne?
Voit maksaa verkkokaupassamme suomalaisten pankkien verkkomaksulla (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Ålandsbanken, S-Pankki), yleisillä luottokorteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express) ja mobiilimaksulla (MobilePay, Siirto, Apple Pay). Lasku saatavana rekisteröityneille yritysasiakkaille.
- Voinko tehdä tilauksen ilman rekisteröitymistä?
Kyllä, voit tilata myös ilman rekisteröitymistä. Sinun tulee vastata antamiesi tietojen oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta. Huomaathan, että sinun tulee hyväksyä verkkokauppamme käyttöehdot.
- Miten käytän alennuskoodia tilauksen yhteydessä?
Syötä alennuskoodi sille varattuun kenttään verkkokaupan kassalla. Etu huomioidaan tilauksen loppusummassa.
- Voinko käyttää useampaa alennuskoodia samaan tilaukseen?
Alennuskoodit ovat kampanjakohtaisia, eikä niitä voi yhdistää keskenään.
- Voinko käyttää alennuskoodia aletuotteisiin?
Alennuskoodit koskevat yleensä ainoastaan normaalihintaisia tuotteita.
- Miten käytän lahjakorttia verkkokaupassanne?
Syötä lahjakorttikoodi sille varattuun kenttään verkkokaupan kassalla. Lahjakortin summa vähennetään tilauksen loppusummasta. Lahjakorttia voi käyttää monessa erässä. Verkkokauppamme tunnistaa jäljellä olevan saldon seuraavalla ostoskerralla.
- Miten ostan lahjakortin verkkokauppaanne?
Mene verkkokauppamme Lahjakortit-sivulle. Voit tilata joko sähköisen e-lahjakortin tai paperisen lahjakortin.
Sähköinen lahjakortti sähköpostiin:
Valitse ”Muu summa” ja kirjoita haluamasi summa. Kirjoita lahjansaajan sähköpostiosoite sille varattuun kenttää. Kirjoita lahjakortin antajan nimi tai sähköpostiosoite sille varattuun kenttään. Lisää halutessasi tervehdysviesti lahjakortin saajalle. Lisää tuote ostoskoriin ja jatka kassalle. Huomaathan, että voit tilata useita lahjakortteja. Lisää tällöin lahjansaajien sähköpostiosoitteet niille varattuun kenttään. Erota osoitteet pilkulla.
Paperinen lahjakortti:
Valitse ”Muu summa” ja kirjoita haluamasi summa. Kirjoita lahjakortin antajan nimi sille varattuun kenttään. Lisää halutessasi tervehdysviesti lahjakortin saajalle. Lisää tuote ostoskoriin ja jatka kassalle. Huomaathan, että voit tilata useita lahjakortteja. Lahjakortti toimitetaan kassalla valittuun toimitusosoitteeseen. Voit siis tilata lahjakortin myös suoraan lahjansaajan osoitteeseen.
- Käykö lahjakortti myös myymälöissänne?
Kyllä, verkkokaupasta ostetun lahjakortin voi käyttää myös Helsinki Storessamme ja Lapua Outletissamme. Helsingin ja Lapuan myymälöistämme hankittuja lahjakortteja voi käyttää myös verkkokaupassamme.
- Miten kauan lahjakortti on voimassa?
Lahjakortti on voimassa 12 kk ostopäivästä.
Toimitus ja palautus
- Milloin tilaukseni lähetetään?
Pyrimme lähettämään tuotteet kutomolta noin 7 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Erityisten alekampanjoiden aikaan toimitusaika voi olla poikkeuksellisesti pidempi. Poikkeuksellisesta toimitusajasta ilmoitetaan verkkokaupassamme. Jos sinulla on erityistoiveita toimitusajan suhteen, ota yhteyttä p. +358 6 433 8300 tai info(at)lapuankankurit.fi.
- Mitkä ovat toimituskulut ja -tavat?
Toimituskulut ja -tavat riippuvat toimitusmaasta ja rahdinkuljettajasta. Lue lisää: Toimitus- ja maksutavat.
- Toimitatteko tuotteita ulkomaille?
Kyllä, toimitamme verkkokaupan kautta tuotteita seuraaviin maihin: Belgia, Hollanti, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Luxemburg, Norja, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi (ei Ahvenanmaa), Sveitsi ja Tanska.
- Voinko palauttaa tai vaihtaa tuotteen?
Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajille 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Huomaathan, että asiakas vastaa itse palautuskuluista. Lapuan Kankurit vastaa vaihtotuotteen toimituskuluista.
- Voinko valita toimituksen eri maahan kuin missä itse asun?
Kyllä, voit valita toimitusmaaksi minkä tahansa seuraavista maista: Belgia, Hollanti, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Luxemburg, Norja, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi (ei Ahvenanmaa), Sveitsi ja Tanska. Toimitusmaassa sovellettava arvonlisävero päivittyy tuotteille ennen maksuvaihetta kassasivulla. EU:n ulkopuolelle toimitettavan tilauksen sovellettava arvonlisävero on 0 %, joka päivittyy tuotteille ennen maksuvaihetta kassasivulla. Toimituksissa EU-maiden ulkopuolelle tilauksen vastaanottaja on vastuussa kaikista kohdemaan tullimaksuista, veroista ja muista kuluista.
- Pitääkö minun maksaa tullikuluja?
Toimituksissa EU-maiden ulkopuolelle tilauksen vastaanottaja on vastuussa kaikista kohdemaan tullimaksuista, veroista ja muista kuluista.
1.Miten tullauskulut määräytyvät?
Tullauskulut määräytyvät useiden tekijöiden perusteella ja lisätietoa aiheesta saat tavaroiden kohdemaan tulliviranomaiselta. Tullauskuluihin vaikuttavat mm. tuotteen tullausnimike, lähetyksen arvo sekä kohdemaan määrittämät tullimaksut ja verot.
2. Minne tulli maksetaan? Lisätietoa tullausmaksuista saat tavaroiden kohdemaan tulliviranomaiselta.
- Miten tuotteiden ALV määräytyy?
Arvonlisävero määräytyy toimitusmaan mukaan. Toimitusmaassa sovellettava arvonlisävero päivittyy tuotteille ennen maksuvaihetta kassasivulla.
Tuotteet ja materiaalit
- Missä Lapuan Kankureiden tuotteet valmistetaan?
Valmistamme kaikki pellavatuotteet ja lähes kaikki villatuotteet Lapualla Pohjanmaalla. Viime vuosina olemme investoineet kaikkiaan noin 5 miljoonaa euroa valmistuksemme kehittämiseen Suomessa. Siltä osin, kun tuotanto ei tapahdu tehtaissamme Lapualla, se tapahtuu omassa tytäryhtiössämme Kaunasissa, jossa pätevät kaikki samat toimintatavat ja vastuullisuusperiaatteet kuin tuotannossamme Lapuallakin. Alihankkijat valmistavat alle 10 % tuotteistamme. Löydät jokaisen tuotteen valmistustiedot verkkosivuiltamme.
- Mitä materiaaleja käytätte tuotteissanne?
Käytämme vain luonnonmateriaaleja. Pellavan ja villan lisäksi käytämme luomupuuvillaa ja Tenceliä eli lyocell-kuitua, joka on selluloosasta valmistettu muuntokuitu. Olemme siirtyneet käyttämään puuvillan sijaan yhä enemmän Tenceliä, koska se kuormittaa ympäristöä vähemmän.
- Miten hoidan pellava- tai villatuotteita oikein?
Noudata tuotteiden hoito-ohjeita. Löydät jokaisen tuotteemme tarkat hoito-ohjeet verkkosivuiltamme.
Pellavatuotteiden hoidossa kannattaa muistaa mahdollisimman vähäinen mekaaninen hankaus, niin tuotteet kestävät pitkään. Käytä siis mahdollisimman hellävaraista ohjelmaa, älä täytä pesukonetta liian täyteen ja käytä mahdollisimman alhaista linkousta. Pellavatuotteiden pesussa 40 astetta riittää, jos tuote ei ole kovin likainen. Älä kuivaa tuotteita kuivausrummussa.
Villatuotteille riittää yleensä tuuletus raikkaassa ulkoilmassa. Mikäli villatuote tarvitsee pesua, pese tuote käsin, maksimilämpötila 30 astetta. Vältä voimakasta hankausta. Anna villatuotteen kuivua ilmavasti huonelämmössä.
- Miten kierrätän tuotteet?
Toivomme, että asiakkaamme käyttävät tuotteitamme uudelleen monilla tavoin. Tekstiilejä voi korjata ja muokata tarpeen mukaan, jotta tuotteilla olisi mahdollisimman pitkä elinkaari. Kun tuote tulee joskus tiensä päähän, luonnonmateriaaleista valmistetun tuotteen voi kierrättää.
Myymälämme Lapualla ja Helsingissä ottavat vastaan käytöstä poistettuja Lapuan Kankureiden tekstiilejä kierrätettäväksi. Kiitoksena tästä vastuullisesta teosta tarjoamme 10 % alennuksen kertaostoksesta.
Mikäli et pääse palauttamaan tuotteita myymäläämme, voit viedä ne poistotekstiilikeräykseen, josta se voidaan lajitella esimerkiksi kierrätyskuiduksi. Tai voit lajitella tekstiilit sekajätteeseen, jolloin ne hyödynnetään energiana.
- Valmistatteko erikoismittaisia tuotteita?
Valmistamme erikoismittaisia pöytäliinoja, kaitaliinoja ja laudeliinoja asiakkaillemme tilauksesta. Erikoismittaisia tuotteita on saatavana rajoitetusta kangasvalikoimasta. Tutustu metrikangasvalikoimaamme: Muut sisustustekstiilit. Ole yhteydessä myyntiimme ja pyydä tarjous: p. +358 6 433 8300 tai info(at)lapuankankurit.fi.
Tällä hetkellä emme valmista erikoismittaisia villatuotteita kuluttajille.
- Miten tilaan metrikangasta?
Voit tilata metrikankaita verkkokaupastamme Muut sisustustekstiilit -kategoriasta. Lisää haluamasi metrimäärä ja lisää tuote ostoskoriin. Tällä hetkellä toimitamme ainoastaan täysiä metrejä. Huomaathan, että kankaan päitä ei päärmätä.
- Lisäsin tuotteen toivelistalle. Saanko ilmoituksen, kun tuote on taas tilattavissa?
Kyllä, saat ilmoituksen sähköpostiisi, kun tuote on jälleen tilattavissa. Huomaathan, että tuotteita on saatavana rajallinen määrä, eikä sähköposti ole tae saatavuudesta. Suosittelemme siis tilaamaan tuotteen mahdollisimman pian.
Asiakaspalvelu ja yhteystiedot
- Miten voin ottaa yhteyttä asiakaspalveluun?
Voit olla meihin yhteydessä puhelimitse +358 6 433 8300 tai sähköpostitse info(at)lapuankankurit.fi. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 8–16 (UTC +2).
- Onko teillä kivijalkamyymälöitä tai jälleenmyyjiä?
Kyllä, meillä on omat myymälät Helsingissä (Katariinankatu 2), Lapualla (Kulttuurikeskus Vanha Paukku) sekä Tokiossa (5-13-12 1F, Jingumae). Lisäksi meillä on shop-in-shop Tampereen Taito Shopin yhteydessä (Vuolteentori 2).
Löydä lähin jälleenmyyjäsi täältä: Jälleenmyyjät.